Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Činnost Speciálně pedagogického centra pro žáky s poruchami autistického spektra
Habartová, Iva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na činnost Speciálně pedagogického centra, poskytovanou rodičům dětí a žáků s poruchou autistického spektra ve městě Chebu a v blízkém okolí. Teoretická část práce shrnuje pomocí dostupné odborné literatury základní poznatky o problematice autismu, komplexní diagnostice, speciálně pedagogické péči. Specifikuje formy poradenských služeb v České republice a konkretizuje služby speciálně pedagogického centra, především pro žáky s poruchami autistického spektra. Výzkumná část diplomové práce obsahuje charakteristiku zkoumaného souboru a pomocí dotazníkového šetření zjišťuje spokojenost rodičů žáků s poruchami autistického spektra s nabídkou poskytovaných služeb speciálně pedagogického centra, analyzuje míru využití jednotlivých strategií a mapuje možnosti, jak nabídku speciálně pedagogické péče rozšířit.
Neuropsychologické aspekty úvodních stádií neurodegenerativních onemocnění
Nikolai, Tomáš ; Roth, Jan (vedoucí práce) ; Holmerová, Iva (oponent) ; Jirák, Roman (oponent)
Souhrn Neuropsychologické aspekty úvodních stádií neurodegenerativních onemocnění jsou široce zkoumaným tématem v rámci neuropsychologického výzkumu. V centru pozornosti jsou zejména preklinická a prodromální stádia neurodegenerativních onemocnění, kdy neuropsychologie může významně přispět k stanovení rizika rozvoje neurodegenerativních onemocnění u jednotlivých pacientů. Těžiště neuropsychologického výzkumu se tak ze stádia syndromu demence posouvá do stadia mírné kognitivní poruchy, případně k problematice změny psychické výkonnosti ještě před nástupem klinicky významného poklesu. V teoretické části této práce je prezentován aktuální pohled na neuropsychologickou problematiku úvodních stádií neurodegenerativních onemocnění. V prodromálním stádiu neurodegenerativních onemocnění jenejvíce zkoumán syndrom mírné kognitivní poruchy (mild cognitive impairment, MCI), kterému se obsáhle věnujeme. Ve výzkumné části shrnujeme pět studií věnujících se problematice screeningových testů kognice, paměťových testů a testu verbální fluence. Předkládáme normativní a validační data u starší populace pro jednotlivé testy a prokazujeme jejich užitečnost pro detekci MCI či preklinických stádií neurodegenerativních onemocnění, dále se věnujeme souvislosti atrofie hipokampů s výkonem v paměťových testech u starší populace bez...
Neuropsychologické aspekty úvodních stádií neurodegenerativních onemocnění
Nikolai, Tomáš ; Roth, Jan (vedoucí práce) ; Holmerová, Iva (oponent) ; Jirák, Roman (oponent)
Souhrn Neuropsychologické aspekty úvodních stádií neurodegenerativních onemocnění jsou široce zkoumaným tématem v rámci neuropsychologického výzkumu. V centru pozornosti jsou zejména preklinická a prodromální stádia neurodegenerativních onemocnění, kdy neuropsychologie může významně přispět k stanovení rizika rozvoje neurodegenerativních onemocnění u jednotlivých pacientů. Těžiště neuropsychologického výzkumu se tak ze stádia syndromu demence posouvá do stadia mírné kognitivní poruchy, případně k problematice změny psychické výkonnosti ještě před nástupem klinicky významného poklesu. V teoretické části této práce je prezentován aktuální pohled na neuropsychologickou problematiku úvodních stádií neurodegenerativních onemocnění. V prodromálním stádiu neurodegenerativních onemocnění jenejvíce zkoumán syndrom mírné kognitivní poruchy (mild cognitive impairment, MCI), kterému se obsáhle věnujeme. Ve výzkumné části shrnujeme pět studií věnujících se problematice screeningových testů kognice, paměťových testů a testu verbální fluence. Předkládáme normativní a validační data u starší populace pro jednotlivé testy a prokazujeme jejich užitečnost pro detekci MCI či preklinických stádií neurodegenerativních onemocnění, dále se věnujeme souvislosti atrofie hipokampů s výkonem v paměťových testech u starší populace bez...
Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Podpěrová, Helena ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Diplomová práce Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií se zabývá dětmi s vývojovou dysfázií v předškolním a raně školním věku (6 až 8 let). Součástí diplomové práce je zmapování zdrojů, které se této problematice věnují a definují pojem vývojová dysfázie v českém a zahraničním prostředí, neboť jde o velmi problematický termín, který je třeba nejprve pečlivě definovat. Teoretická část popisuje stav logopedické a speciálně-pedagogické diagnostiky dětí s vývojovou dysfázií u nás i v zahraničí. Mapuje, jakým způsobem tuto vývojovou poruchu logopedi a speciální pedagogové diagnostikují, jaké nástroje k tomu využívají a jaká diagnostická kritéria používají ve svých praxích. Cílem výzkumné činnosti v rámci diplomové práce je zjistit, zda a jakou hodnotu by mohla mít Baterie testů fonologických schopností (Seidlová Málková, Caravolas 2013) pro diagnostický proces vývojové dysfázie. A také pokusit se odhalit, které z testů této diagnostické baterie mají potenciál přispívat v procesu diferenciální diagnostiky dítěte s vývojovou dysfázií. Klíčová slova: vývojová dysfázie, SLI (Specific language impairment), diagnostika, diagnostická kritéria, jazyk, BTFS (Baterie testů fonologických schopností).
Činnost Speciálně pedagogického centra pro žáky s poruchami autistického spektra
Habartová, Iva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na činnost Speciálně pedagogického centra, poskytovanou rodičům dětí a žáků s poruchou autistického spektra ve městě Chebu a v blízkém okolí. Teoretická část práce shrnuje pomocí dostupné odborné literatury základní poznatky o problematice autismu, komplexní diagnostice, speciálně pedagogické péči. Specifikuje formy poradenských služeb v České republice a konkretizuje služby speciálně pedagogického centra, především pro žáky s poruchami autistického spektra. Výzkumná část diplomové práce obsahuje charakteristiku zkoumaného souboru a pomocí dotazníkového šetření zjišťuje spokojenost rodičů žáků s poruchami autistického spektra s nabídkou poskytovaných služeb speciálně pedagogického centra, analyzuje míru využití jednotlivých strategií a mapuje možnosti, jak nabídku speciálně pedagogické péče rozšířit.
Depresivní symptomatika u dětí s Aspergerovým syndromem
ERTLOVÁ, Gabriela
Práce ve své první části čtenáře seznamuje s pervazivní vývojovou poruchou, poruchou autistického spektra, Aspergerovým syndromem a jejich diagnostickými kritérii. Podrobněji se věnuje specifickým projevům Aspergerova syndromu. Ve druhé části popisuje depresivní syndrom, jeho symptomatiku u dětí, diagnostická kritéria, dále popisuje depresivní myšlení a prožívání, vybrané depresivní poruchy a zmiňuje jejich výskyt a projevy u dětí s Aspergerovým syndromem. Dále se práce zabývá problematikou diagnostiky dětí. V poslední části práce je popsána případová studie chlapce s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem a úzkostně depresivní poruchou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.